تاریکی های زندگیت کجاست؟

دانلود صوت تاریکی های زندگیت کجاست؟

اگر از ما بخواهند که داستان زندگی خودمان را تعریف کنیم، نقطه تاریک داستان زندگی ما کجاست؟ کجای زندگی ما، مشکل و مسئله ای وجود دارد که مدام، ما را اذیت میکند و سایه آن همیشه با ما بوده و دست از سر ما بر نمیدارد؟ در کجای مسیر زندگی دچار انحراف شدیم و همچنان اثرات آن در زندگی ما وجود دارد و باعث گیجی و گُم گشتگی ما شده است؟ از کجای زندگی خودمان متنفریم و هر موقع به آن فکر میکنیم حالمان بد میشود و نمیتوانیم هیچوقت آن را فراموش کنیم؟ کجای زندگی ما دقیقا پاشنه آشیل ماست و احساس میکنیم که هر کسی روی آن دست بگذارد، دقیقا انگار روی نقطه ضعف ما دست گذاشته است؟ خلاصه اینکه در کجای زندگی؛ احساس بی معنایی، عدم رضایت، ناامیدی و خستگی داریم، خسته از اینکه فکر میکنیم دیگر نمیتوانیم چهره زندگی خودمان را تغییر بدهیم و ناگریز و ناگزیر هستیم که به شرایط فعلی، تن بدهیم و تسلیم شویم؟

دکتر منوچهر خادمی در این صوت آموزشی، از تاریکی های زندگی ما صحبت میکنند و از ما سوال میکنند که تاریکی زندگی تو چیست و کجاست؟ آیا احساس عقب ماندن و شکست خوردن و بازنده بودن در زندگی داری؟ یا احساس میکنی که تمام همسن و سالهای خودت از تو جلو زدند و تو هنوز داری در زندگی درجا میزنی؟ آیا احساس میکنی که لیاقت هیچگونه عشق و محبت و دوست داشته شدنی را نداری؟ آیا احساس میکنی که باید در زندگی به همه جا و همه چی برسی اما هیچکس در این مسیر تو را حمایت و هدایت نمیکند و در نهایت تو به هیچ چیزی که میخواهی نمیرسی؟ آیا احساس میکنی که نسبت به همه چیز و همه کس، بدبین هستی و همین مسئله باعث شده که هیچ فرد صمیمی در زندگی خودت نداشته باشی؟ آیا احساس میکنی فرد خجالتی و کمرویی هستی و چون نمیتوانی خودت را به طرز شایسته ای ابراز کنی، دچار خودکم بینی و خودخوری شدی؟ آیا احساس میکنی تا حدی در زندگی دچار وسواس و کمال طلبی و سخت گیری هستی که اصلا نمیتوانی کاری را یا شروع کنی و یا اگر شروع کنی نمیتوانی آنرا تمام کنی؟ آیا احساس میکنی که بخاطر لغزش، گناه و خطایی که در گذشته زندگیت انجام دادی، لایق هرگونه عذاب و بدبختی و بلایی در زندگی هستی؟ و بسیاری موارد دیگر.

دکتر خادمی بر این مطلب تأکید دارند که اگر میخواهی دچار سرگردانی و سردرگمی در زندگی نشوی و به بی معنایی، پوچی و افسردگی جان مبتلا نشوی و هیچکدام از این حالات روحی و روانی که باعث آشفتگی و یکنواختی و بی تفاوتی تو در زندگی میشود را تجربه نکنی؛ باید از ۱۲ تله زندگی خودت رها شوی و اگر این مسئله رهایی از تله های ۱۲ گانه زندگی را جدی نگیری، من براحتی میتوانم آینده زندگی تو را پیش بینی کنم و به تو بگویم که تا کجای زندگی پیش خواهی رفت اما پس از آن متوقف و خاموش خواهی شد و تنها به تکرار زندگی ملال آور خودت خواهی پرداخت و هر موقع هم از تو بپرسم که داستان زندگی تو الان چه جوریه؟ به من پاسخ خواهی داد که غیر از روزمرگی و خستگی، هیچ خبر دیگری نیست.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *