خودتو چی فرض کردی!؟

ما قبل از اینکه بخواهیم در روابط بین فردی و اجتماعی خودمان با دیگران به دیالوگ و مکالمه دوطرفه بپردازیم؛ همیشه با خودمان صحبت میکنیم و درواقع، یک مونولوگ یک طرفه با خودمان برقرار میکنیم. حال، سؤال اصلی اینجاست که وقتی شروع میکنیم با خودمان حرف زدن، چه تصور و تصویری از خودمان داریم؟ خودمان را چی فرض میکنیم؟

دکتر منوچهر خادمی در این ویدئوی آموزشی؛ برای ما از دو صدای متفاوت که همیشه در روح و جان ما وجود دارند، صحبت میکند. صدای اول؛ صدایی است که همیشه ما را به سمت تحقق اهداف و آرزوها و رویاهای خودمان، سوق میدهد و به ما میگوید که تو میتونی، تو بهترینی و موفق میشی. اما صدای دوم؛ صدایی است که همیشه به ما میگوید تو خنگ و کودن و بی دست و پا و بی ارزش هستی و هیچوقت نخواهی توانست قهرمان و منجی زندگی خودت باشی.

دکتر خادمی بر این مسئله تأکید دارند که ما باید خودمان را اسکن کنیم و ببینیم که قدرت کدام صدا در درون ما بیشتر است؛ صدای اول یا صدای دوم؟ ایشان معتقدند صدای دوم همان صدای تله زندگی ماست؛ تله های ۱۲ گانه که ممکن است به صورت ترکیبی در وجود ما لانه کرده باشند و مدام از درون با ما صحبت کرده و به ما این مطلب را القا میکنند که تو لایق بهترینها نیستی!

لطفا نظر، دیدگاه و تجربه خودتان را در مورد مسئله مطرح شده در این ویدئو، پایین همین صفحه در بخش دیدگاه قرار دهید. هر ماه به یک نفر از عزیزان و دوستان، یکی از دوره ها و محصولات آموزشی خانه معنا با تدریس دکتر خادمی، هدیه داده میشود.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید:

2 دیدگاه

  1. متحول گفت:

    با سلام و وقت بخیر،ببینید مثلا شخصی میخواد ماشین بخره اون صدایی که داره میگه نمیشه، ممکنه تله نباشه بلکه شخص منطقا و عقلا میگه من پولم اینقدره و حداکثر هم اینقدر قرض کنم، اینقدر میشه و باز هم میبینه که پولش خیلی از اون قیمت ماشین فاصله داره.
    انگار بعضی وقتا آدم بین رویاپردازی و واقعیت گیر میکنه،چون ممکنه رویای فرد،شخص رو از واقعیت دور کنه و بخاطر رویاپردازی به همون حداقل واقعیت هم نرسه

    • خانه معنا گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر

      بله حق باشماست. البته در این ویدئو بطور خیلی خلاصه به تله پرداخته شده. تشخیص صدای درونی که منشأ تله داشته باشه ملاک هایی دارد که در دوره آموزشی مربوطه کاملا توضیح داده شده است.
      مطلبی که در مورد رویاپردازی فرمودید کاملا درست است. بنظر بنده اگر بجای واژه رویاپردازی از خیال پردازی استفاده کنیم شاید بهتر باشد. چون خیلی از افرادی که کارهای بزرگی در طول تاریخ انجام دادند به دلیل رویاهایی بوده که داشتند و البته در ابتدا خیلیها مخالف آن رویاها بودند و تحقق آن رویاها را در واقعیت منکر میشدند اما شخص رویاپرداز با پیگیری و ادامه دادن به آن رویا واقعیت عینی داده است.

      سپاس از شما

      “پشتیبانی محتوای سایت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *