روابط قبل از ازدواج تا کجا؟

دانلود صوت روابط قبل از ازدواج تا کجا؟

در فرهنگ ایرانی ما، اگر قصد ازدواج داشته باشیم باید عموما و عرفا مراحلی را طی کنیم که عبارتند از: خواستگاری رفتن، نامزد شدن، عقد کردن، عروسی گرفتن، ورود به زندگی مشترک و رفتن سر خونه و زندگی. اگر دقت کنیم متوجه میشویم که این مراحل، به ترتیب شدت و عمق پیدا میکنند و با طی کردن مرحله اول که خواستگاری باشد ما وارد مرحله بعد یعنی نامزدی میشویم و سپس مرحله عقد و مرحله بعدی یعنی عروسی و سپس رسما متأهل شده و ازدواج میکنیم. حال، سوال اینجاست که وقتی این مراحل باید به ترتیب طی شوند و هر مرحله از مرحله قبلی خودش، جدی تر و عمیق تر میباشد؛ ما باید چه مواردی را در هنگام طی کردن این مراحل، به ترتیب و با رعایت شدت و عمق انجام دهیم!؟

دکتر منوچهر خادمی در این صوت آموزشی؛ فقط و فقط به کسانی که قصد ازدواج دارند و هدف و جهت رابطه الان و فعلی آنها، پیوند ازدواج و ورود به زندگی مشترک متأهلی میباشد، توصیه میکنند که لطفا ابعاد آشنایی خودمان را در “مرحله احساسی، عاطفی و عشقی” و “مرحله جسمی و جنسی” و “مرحله شناختی“؛ با رعایت شدت و عمق پیش ببریم و اینطور نباشد که در همان مراحل اول، هر آنچه که در روابط جنسی، توان و مهارت داریم را در رابطه خودمان انجام دهیم و این در حالی است که هنوز در مرحله خواستگاری یا نامزدی هستیم. علاوه بر این، سعی کنیم اینطور هم نباشد که هر آنچه از اندوخته احساسی و عاطفی خودمان داریم را در رابطه عشقی و عاشقانه خودمان با طرف مقابل آنهم در اوایل دوران آشنایی خواستگاری و نامزدی نشان دهیم. البته این مسئله در مرحله شناختی هم صادق است و ما باید بدانیم که پروسه آشنایی با شخصیت طرف مقابل و خانواده او، یک فرایند هست که به تدریج حاصل میشود یعنی در جلسات خواستگاری، با کلیاتی از طرف مقابل و خانواده او آشنا میشویم و همینطور در مراحل بعد یعنی نامزدی و عقد، این کلیات تبدیل به جزئیات بیشتر و عمیقتر خواهد شد.

دکتر خادمی تأکید میکنند بطور نرمال، زن و شوهری که کمترین تجربه عشقی و سطحی ترین تجربه جنسی را قبل از ازدواج نسبت به هم دارند؛ بعد از ۶ ماه تا ۹ ماه، غالبا در حوزه مسائل زناشویی و روابط عاطفی خودشان؛ به یکنواختی و دلزدگی میرسند و رابطه آنها از فاز عشقی و عاطفی و فاز جنسی و جسمی، وارد فاز شناختی میگردد. حال، اگر ما روابط قبل از ازدواج خودمان را مطابق با مراحل ورود به زندگی مشترک، به ترتیب طی نکنیم و شدت و عمق ندهیم و هر آنچه را که در توان عاطفی، عشقی و جنسی خودمان داریم؛ در همان مراحل اولیه آشنایی برای ازدواج، خرج کنیم و ظهور دهیم، در این صورت دیگر چیزی باقی نمیماند برای آنسوی ازدواج زیرا ما قبل از ازدواج؛ با قدرت تمام عیار در عرصه مسائل جنسی ظاهر شدیم و با چیرگی مثال زدنی عاشقی کردیم و همدیگر را کاملا کشف کردیم و این در حالیست که باید کشف شدن کامل خودمان را برای یکدیگر تقسیم کنیم، بخشی قبل از ازدواج و بخشی دیگر برای بعد از ازدواج.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *