شریک عاطفیم آدم نفهمیه

دانلود صوت شریک عاطفیم آدم نفهمیه

خیلی از ما ممکن است که در روابط عاطفی با پارتنر یا همسر و شوهر خودمان، دلخور و آزرده خاطر شویم که چرا شریک عاطفی ما نسبت به خواسته های ما، بی توجه و بی اعتنا هست و قدمی برای برآورده کردن نیازهای ما بر نمیدارد و اصلا نمیداند که ما چه میخواهیم و چه نمیخواهیم و در نتیجه، به مرور حس شک و تردید به طرف مقابل خودمان پیدا میکنیم که شاید در حال خیانت عاطفی و یک رابطه موازی میباشد.

دکتر منوچهر خادمی در این فایل صوتی آموزشی، از یک نکته مهم برای زیباتر شدن و عمیق شدن رابطه عاطفی ما صحبت میکند و آن اینکه، لطفا تمام خواسته های خودمان در رابطه عاطفی را به نحو دقیق، مشخص، روشن و شفاف بیان کنیم و از همه مهم تر مطمئن شویم که خواسته های ما خیلی واضح به شریک عاطفی خودمان منتقل شده و او خواسته های ما را به خوبی درک کرده و فهمیده است.

دکتر خادمی بر این مسئله تأکید دارند که نشان دهنده بلوغ عاطفی داشتن در یک رابطه عاطفی سالم این است که خواسته های خودمان را در یک فرآیند گفتگومحور به همدیگر منتقل کنیم و یکدیگر را وارد باغ زندگی خود کنیم؛ نه آنکه دچار این توهم بنیادین شویم که طرف مقابلم بدون آنکه من چیزی از او بخواهم باید نیازها و خواسته های من را فهمیده و آنها را برآورده کند. این طرز تفکر بسیار اشتباه است؛ چون فرض را بر این قرار میدهیم که شریک عاطفی ما، حتما علم غیب دارد و بدون آنکه چیزی بگوئیم خودش میفهمد که چه چیزی میخواهیم. بنابراین، روش صحیح برای داشتن یک رابطه عاطفی سالم این است که مدام از خواسته ها، آرزوها و رویاهای خودمان برای یکدیگر حرف بزنیم و اجازه ندهیم که رابطه عاطفی ما، غرق یک سکوت غم انگیز شده و به خاموشی برود.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *