ما و شنیدن صدای روح

زندگی تک تک ما انسانها در دو جنبه درونی و بیرونی امتداد دارد. برای اینکه بتوانیم در بُعد بیرونی زندگی خودمان موفق عمل کنیم، باید ظاهر زندگی خودمان را با محرکهای بیرونی نظیر هوا، صدا، نور، بو، طعم، طبیعت، انسانهای دیگر و بسیاری موارد دیگر تطبیق دهیم و به این محرکها، پاسخی معنادار بدهیم. حال؛ سوال بنیادین اینجاست که اگر بخواهیم بُعد درونی وجود خودمان را گسترش دهیم چگونه باید این کار را انجام داد؟ محرکهای درونی چیست تا ما بتوانیم از طریق فهم و تطبیق با آنها، زندگی معناداری را تجربه کنیم؟

دکتر منوچهر خادمی در این ویدئوی آموزشی؛ ابتدا بیان میکنند که حقیقت اصیل هر انسان، همان روح یا خرد یا اگزیستانس وجود اوست که تحت عناوینی چون ذات، جان، درون یا باطن هر انسان شناخته میشود. دکتر خادمی بر این مسئله تأکید دارند که روح و باطن ما مدام در حال صحبت کردن و حرف زدن با ما و ارسال پیام هایی معنادار به ماست و این کار را از طریق ایجاد حالات روحی و روانی انجام میدهد، حالاتی مانند افسردگی، تنهایی، ترس و اضطراب، بی حوصلگی، یکنواختی، روزمرگی، کسالت، بی حالی و …. .

دکتر خادمی معتقد هستند که ما باید این حالات روحی و روانی خودمان را بشناسیم و به آنها بسیار توجه کنیم و آنها را در آغوش بگیریم و ببینیم که پیام آنها به ما چیست؟ نه آنکه بخواهیم از آنها فرار کنیم. زیرا هر کدام از این حالات روحی و روانی، حامل پیامی مهم از جانب روح ما به ما هستند که اگر ما بتوانیم آن پیام را کشف کنیم، آنوقت خواهیم توانست در مسیر اصیل زندگی خودمان و معنادار زیستن گام برداریم.

لطفا نظر، دیدگاه و تجربه خودتان را در مورد مسئله مطرح شده در این ویدئو، پایین همین صفحه در بخش دیدگاه قرار دهید. هر ماه به یک نفر از عزیزان و دوستان، یکی از دوره ها و محصولات آموزشی خانه معنا با تدریس دکتر خادمی، هدیه داده میشود.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید:

2 دیدگاه

  1. سمیه گفت:

    سلام
    من دچار روزمرگی پوچی و بی معنایی بودم و تله رها شدگی و وابستگی بودم و فکر میکنم هیچ وقت به صدای روحم گوش نداده بودم من یه افسرده شاد بودم افسردگی ،خستگی،بی معنایی،ترس،اضطراب و… رو در اغوش کشیدم وحس کردم و الان خیلی خوبم
    برای راهنماییاتون و مطالب با ارزشتون و همه محبت هاتون بی نهایت سپاسگزارم❤

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض احترام
      ما خیلی خوشحال شدیم که این پیام را از شما دریافت کردیم
      سپاس از لطف و توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *