چرا حس باختن زندگی را دارم؟

آیا شده در زندگی مدام با شکست های تحصیلی و شغلی و زخم های احساسی و عاطفی مواجه شوید؟ فکر میکنید علت اینکه همیشه در زندگی حس بازنده بودن و عقب ماندن از اطرافیان را دارید چیست؟ چرا همیشه حتی وقتی در یک قدمی پیشرفت و موفقیت هستید، باز هم ترس از شکست خوردن، دست از شما برنداشته و روح و روان شما را آزار میدهد تا حدی که بجایی میرسید که هیچ میل و رغبتی برای ارتقا و تعالی زندگی خودتان را ندارید؟

دکتر منوچهر خادمی در این ویدئوی آموزشی؛ از تله شکست صحبت میکند و بر این مسئله تأکید دارند که اگر از میان ۱۲ تله زندگی، تله شکست در وجود ما فعال شود آنوقت در تمام مراحل و مقاطع زندگی خود با انواع و اقسام و مدل های مختلف شکست مواجه خواهیم شد. در زندگی تحصیلی خود؛ شکست تحصیلی را تجربه خواهیم کرد. در زندگی کاری خود؛ شکست شغلی را تجربه میکنیم. در زندگی عاطفی و عاشقانه خودمان، با شکست عشقی و زخم عاطفی مواجه خواهیم شد و همینطور در تمام ابعاد زندگی خود، با بن بست ها و شکست ها روبرو شده و چون نسبت به تله زندگی یا تله های زندگی خودمان، آگاهی و شناخت کافی نداریم، در نتیجه خبر هم نداریم که علت این همه شکست های تکراری در زندگی من، همان تله زندگی من خواهد بود.

دکتر خادمی معتقدند تله شکست باعث خواهد شد که ما برای همیشه انگیزه و اشتیاق و از همه مهمتر، امید و ایمان خودمان به مسیر اصیل زندگی را از دست بدهیم و همیشه ترس و اضطراب و نگرانی از این را داریم که خودمان را با تمام چهره استعداد و قابلیت و توانایی خویش به دیگران نشان دهیم و اگر جایی حس کنیم که در حال رسیدن به موفقیت های بزرگ و پیشرفت های چشمگیر هستیم، دچار پریشانی روحی و آشفتگی جسمی خواهیم شد و با دست خودمان، آینده روشن و طلایی زندگی خودمان را پس میزنیم. دلیل آن هم این است که تله های زندگی مثل همین تله زندگی شکست، باعث میشوند که مدار روانی و فرکانس وجودی ما بر روی یکسری الگوهای تکراری منفی و بازدارنده برنامه ریزی شوند و ما از آن پس به دلیل فعال شدن تله زندگی خودمان، برای همیشه یک تیپ آدم تکراری و یک نوع شرایط و اتفاقات تکراری را در زندگی تجربه کنیم که هیچکدام از آنها موجب بالا رفتن استانداردهای زندگی ما نخواهند شد بلکه بالعکس باعث درجازدن همیشگی ما در زندگی خواهند شد.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *