چرا مضطرب و نگرانیم!؟

خیلی از ما همیشه دچار ترس و اضطراب و دلهره و نگرانی هستیم و مدام منتظریم که یک حادثه یا فاجعه برای خودمان و نزدیکان ما پیش آید مثل ورشکستگی مالی، شکست عشقی و زخم عاطفی خوردن، دچار بیماری لاعلاج شدن، فقر و تنگدستی، تصادف جانی، تنهایی به سفر رفتن، سوار شدن به هواپیما و قطار و اتوبوس یا وسایل نقلیه مثل مترو و تاکسی، آسانسور، تنها ماندن در آپارتمان و منزل، تاریکی و رفتن به پارکینگ، ترس از انتقاد و تأیید کافی نگرفتن و دیده نشدن و قضاوت شدن، ترس از خود بودن و خود را زندگی کردن.

دکتر منوچهر خادمی در این ویدئوی آموزشی؛ درباره تله آسیب پذیری صحبت میکند، تله ای از میان ۱۲ تله زندگی که باعث میشود همیشه سایه ترس و اضطراب و استرس و نگرانی به دنبال ما بوده و رنگ و طعم آرامش و اطمینان و لذت بردن از زندگی را هرگز نچشیم و نبینیم. دکتر خادمی معتقدند فردی که در تله آسیب پذیری قرار دارد چون انتظار آمدن خطری را میکشد پس در نتیجه بر اساس قانون متافیزیکی انتظار، همان خطر وارد زندگی او میشود. این افراد به دلیل خطرزا بودن اکثر مسیرهای زندگی، هیچوقت نمیتوانند لذت کافی را از زندگی ببرند و مدام یا خودشان اذیت میشوند یا دیگران را آزار میدهند.

از نظر دکتر خادمی، افرادی که در تله آسیب پذیری قرار دارند و از خطر فراری هستند؛ نمیدانند که زندگی خودش یک خطر هست، اگر نمیخواستیم با خطر مواجه شویم باید به دنیا نمی آمدیم. وارد زندگی شدن، وارد مرحله اصیل خطر شدن هست، کسی که بیشتر در مصاف خطر هست، زندگی او عمق بیشتری دارد و کسی که در زندگی خطر بیشتری را تجربه میکند، زندگی بامعناتری دارد. ایشان معتقدند که تله آسیب پذیری باعث میشود ما هرگز نتوانیم قدرت، شجاعت، شهامت و جسارت را زندگی کنیم و در سبک زندگی خودمان بتوانیم ریسک جدی کنیم بلکه فقط داریم ضعف، ترس، حقارت، اضطراب، نگرانی و احتیاط را زندگی میکنیم و زندگی را در یک قاب تکراری و خسته کننده تا آخر عمر ادامه میدهیم.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *