چطور از عشقم جدا بشم؟

دانلود صوت چطور از عشقم جدا بشم؟

بسیاری از ما تصمیم میگیریم که رابطه عاطفی خودمان را تمام کنیم و از عشق خود جدا شویم؛ اما آیا تصمیم ما برای جدایی از شریک عاطفی خودمان، تصمیمی درست بوده است؟ آیا برای جدایی از پارتنر خودمان، روشی درست را انتخاب کرده ایم؟ این سوالها بسیار مهم هستند و نحوه پاسخگویی ما به آنها، تأثیر عمیقی در زندگی دو انسان – که یکی خودمان هستیم و دیگری، عشق و عاشقانه زندگی خودمان – برجا میگذارد. حال؛ پاسخ درست به این سوالها چیست تا بتوانیم با عملکردی صحیح و سالم، روابط عاطفی خودمان را کنترل و هدایت کنیم و اگر لازم شد شاهد جدایی در داستان عاشقانه زندگی خودمان باشیم اما با کمترین آسیب روحی و احساسی از همدیگر ؟

دکتر منوچهر خادمی در این فایل صوتی آموزشی؛ اول از همه بر این نکته تأکید دارند که مسئله جدایی در روابط عاطفی؛ حول دو موضوع میچرخد: یکی چرایی جدایی رابطه عاطفی ما و دیگری، چگونگی و چطوری جدایی از شریک عاطفی و عشق خودمان. ایشان معتقدند که در هر دو موضوع، باید به مشاور مراجعه کنیم و اصلا نباید به احساس خودمان که به ما میگوید دیگر وقت جدایی فرار رسیده و باید از رابطه عاطفی خودت بیرون بیای، اعتماد کنیم بلکه حتما این احساس خودمان را با مشاور در میان بگذاریم شاید نتیجه مشاوره بر تداوم رابطه عاطفی ما بود، شاید هم بر انقطاع و انقضای رابطه ما. اما اگر قرار بر جدایی شد و پیش مشاور هم نرفتیم، آنوقت چگونه عمل کنیم و چطور از شریک عاطفی خودمان جدا بشیم؟ آیا باید با صداقتی بی رحمانه، تمام عیب و نقص ها، کمبودها و مشکلات شریک عاطفی خودمان را به او بازگو کنیم و خیلی صریح و با جسارت کامل به او بگوئیم که دیگر تو را دوست ندارم و لطفا از زندگی من برو بیرون و یا اینکه نقش قربانی را بازی کنیم و مظلوم نمایی کنیم و با گفتن این جمله که: “مشکل جدایی ما تو نیستی، منم” ناخودآگاه و یا عالمانه، حس خودتقصیری را در طرف مقابل خودمان ایجاد کنیم و کاری کنیم که در واقع او، نقش جلاد و تمام کننده رابطه عاطفی ما را بازی کند؟ بالاخره راه بالغانه، محترمانه، قاطعانه و عاقلانه برای جدایی از عشق و شریک عاطفی خودمان در رابطه عاطفی و تمام کردن قصه عاشقانه زندگی ما چیست؟

دکتر خادمی در گام اول از ما میخواهند که از حرکات انفجاری و خداحافظی های ناگهانی پرهیز کنیم زیرا با اینکار، شریک عاطفی خودمان را در دنیایی از ابهام و تردید نسبت به ارزش های درونی خویش فرو میبریم و علاوه بر این، انواع و اقسام تله های زندگی مانند تله ترس از تنهایی (تله رهاشدگی) و تله بی ارزشی و تله محرومیت احساسی و عاطفی و تله بی اعتمادی و بدرفتاری را در روح و روان فردی که زمانی عشق و عاشقانه زندگی ما بود، ایجاد میکنیم و البته بی خبر از آنکه تله حس گناه و عذاب وجدان را نیز در وجود خودمان ناآگاهانه فعال میکنیم که چرا شریک عاطفی خودمان را بدون دلیل و تنها با اکتفا به یک خداحافظی عاشقانه، رها کردیم و نفهمیدیم که به او، یک توضیح صریح و یک دلیل روشن و شفاف برای کار خودمان که اقدام به جدایی میباشد، بدهکاریم؛ هرچند که او دلیل ما را نپذیرد. دکتر خادمی در ادامه این فایل صوتی، به نکات بسیار مهمی اشاره میکنند که اگر آنها را در پروسه جدایی عاطفی خود بکار ببریم، آنگاه خودمان و شریک عاطفی ما، بجای آنکه زخم عمیق تری از این جدایی عاطفی ببینیم، زخم سطحی تری بر میداریم و مهم تر اینکه، بجای افزایش حس انتقام و کینه و نفرت نسبت به هم، به فکر التیام زخم عاطفی خودمان افتاده و با رضایت و محبت از هم جدا خواهیم شد.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

4 دیدگاه

  1. نگین گفت:

    عالی بوددمنم ۹ماهه تودابزه اشتباهم زجرمیکشم

    • خانه معنا گفت:

      سلام و درود
      خوشحالیم که این فایل برای شما مفید بوده است.

      “پشتیبانی سایت”

  2. فاطمه گفت:

    با عرض سلام و خداقوت حضور محترم دکتر خادمی عزیز
    با گوش کردن این فایل صوتی خودم رو موظف دونستم که مجددا بابت تمام جلسات مشاوره خیلییی خوب و واقعا تاثیرگذارتون تشکر کنم.
    من با کمک شما بود که تونستم عاقلانه از کسیکه دوستش داشتم دل بکنم.
    چقدر دقیق و موشکافانه به حرفام گوش و بعد بررسی میکردین…..

    امیدوارم هرجا که هستید تندرست باشید و از خداوند منان برای شما و خانه معنایی ها طلب خیر میکنم.

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. ما هم از شما سپاسگزاریم و برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام شئون زندگی را داریم.
      (مدیریت سایت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *