گفتگو با دکتر منوچهر خادمی (جلسه دوم)

چهار ویژگی تله زندگی

دانلود صوت چهار ویژگی تله زندگی

در ادامه جلسات گفتگو با دکتر منوچهر خادمی پیرامون آشنایی با ۱۲ تله زندگی، در این جلسه که جلسه دوم میباشد؛ ایشان سعی کردند که چهار ویژگی اصلی و کلی تله های زندگی را بیان کنند و قدری آنها را برای ما توضیح دهند.

ویژگی اول: هر تله زندگی که در دوران کودکی در وجود ما فعال شود، همان تله زندگی را تا آخر عمر زندگی میکنیم و در واقع مابقی عمر ما تا آخرین لحظه، دائم صرف بازآفرینی دوران کودکی خودمان خواهد شد مگر اینکه از تله زندگی خودمان رها شویم و بتوانیم زندگی اصیل خود را تجربه کنیم.

ویژگی دوم: تله های زندگی، عینک روح و روان ما شده به نحوی که وقتی در یکی یا چندتا از ۱۲ تله زندگی قرار داشته باشیم، همان تله تبدیل به عینک جان و اندیشه ما شده و از آن پس، جهان و دیگران و خودمان و خدا را طور دیگر خواهیم دید و فکر میکنیم که نگاهمان درست و صحیح است و دیگرانند که غلط می بینند.

ویژگی سوم: تله های زندگی برای بقای خودشان در وجود ما میجنگند و هرکاری میکنند که از روح و روان ما بیرون نروند و برای اینکار دنبال مصادیقی میگردند که خودشان را تایید کنند و برای همیشه در روح و روان ما لانه کنند.

ویژگی چهارم: تله های زندگی؛ زندگی ما را قابل پیش بینی میکنند یعنی هر کدام از این ۱۲ تله زندگی را که داشته باشیم، زندگیمان به همان نحو ثابت و با الگوهای تکراری و قابل پیش بینی در تمامی مراحل مانند زندگی تحصیلی، زندگی شغلی، روابط عاطفی، زندگی مشترک و سبک زندگی خواهد بود، تاحدی که در نهایت میپذیریم که زندگی ما همینی هست که هست و قابل تغییر و تحول نبوده و پناه میبریم به تقدیر و سرنوشت بدون آنکه بخواهیم چهره دیگری از زندگی خودمان را تجربه کنیم.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *