گفتگو با دکتر منوچهر خادمی (جلسه چهارم)

من تله زندگی ندارم

دانلود صوت من تله زندگی ندارم

در جلسه چهارم از سلسله جلسات آشنایی با ۱۲ تله زندگی که با دکتر منوچهر خادمی به گفتگو پرداختیم، ایشان به این پرسش پاسخ دادند که اگر ما احساس کنیم تله زندگی نداریم آنوقت چه دلیلی دارد که تلاش کنیم تا ۱۲ تله زندگی را کامل بشناسیم؟

دکتر خادمی، پنج دلیل در پاسخ به پرسش مذکور، بیان میکنند:

دلیل اول: ما تله زندگی داریم اما ماسک تله نداری و خوب نمایی و خودشیفتگی به چهره روح خودمان زده ایم و طوری خود را نشان میدهیم که این دیگرانند که از تله های زندگی برخوردارند اما ما سالم بوده و هرگز تله زندگی نداریم.

دلیل دوم: ما تله زندگی داریم اما تا الان مخفی بوده ولی به محض قرار گرفتن در یک موقعیت متناسب با ذات تله یا برخورد با فردی که تله ما را فعال کند، آنوقت هست که به وضوح می بینیم تله های زندگی؛ خودشان را چطور در زندگی ما نشان میدهند.

دلیل سوم: ما تله زندگی داریم و تا الان هم مدام داریم با آن زندگی میکنیم اما متوجه آن نیستیم و حواسمان نیست و خبر نداریم که دلیل بسیاری از مشکلات و موانع زندگی ما بخاطر همین تله های زندگی است که با روح ما عجین هستند و تبدیل به بخشی از وجود ما شدند به نحوی که اگر تله زندگی خودمان را زندگی نکنیم انگار اصلا زندگی نکردیم.

دلیل چهارم: ما تله زندگی نداریم اما دیگران تله های زندگی دارند، بنابراین اگر بتوانیم تمام ۱۲ تله زندگی را بشناسیم، آنوقت خیلی بهتر میتوانیم با افراد پیرامون خودمان تعامل و رابطه داشته باشیم و به ویژه در روابط عاشقانه و انتخاب شریک عاطفی خودمان، موفق تر و سالم تر عمل کنیم.

دلیل پنجم: ما تله زندگی داریم یا نداریم، در هر دو حالت؛ اگر ۱۲ تله زندگی را بشناسیم آنگاه کاری نمیکنیم که این تله های زندگی به فرزندان ما نیز منتقل شوند و آنها نیز این ارثیه شوم که ما از والدین خودمان به ارث بردیم را به ارث ببرند. بنابراین شناخت ۱۲ تله زندگی، ابزاری است قوی و کارآمد در جهت تربیت فرزند سالم برای زندگی آینده.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *