هیـچ رابطـه ای معجـزه نمیکند

عده ­ای تصور میکنند که اگر وارد رابطه ­ای بشوند یا ازدواج کنند، آنوقت خودشان یا طرف مقابل یک آدم دیگر میشود. ما یادمان میرود که خلق و خو و رفتاری که الان داریم، یک شبه به وجود نیامده است که بخواهد یک شبه هم از بین برود یا تغییر کند. مردی که می­خواهد همسرش باکره باشد اما قبل از ازدواج به خودش حق هرکاری را داده است؛ پس از ازدواج هم، همان کارها را میکند.

دختر یا پسری که تا امروز همه رازهای زندگی خود را به مادرش گفته، ازدواج هم بکند، باز هم همین کار را تکرار میکند. مردی که عادت به کتک کاری و بزن بزن دارد، با همسرش هم همین کار را میکند. مرد یا زنی که قبل از ازدواج، سلطه­ جو بوده است؛ در خانه همسر هم، سلطه ­جو خواهد بود. کسی که قبل از ازدواج به این و آن وابسته بوده، بعد از ازدواج هم به همسرش وابسته میشود و…

در این فیلم­ ها و سریال­ ها طوری نشان میدهند که انگار همه مشکلات تا قبل از وصالِ عاشق و معشوق است، اما همین که بهم رسیدند دیگر همه چیز گل و بلبل میشود و تمام خواهد شد. یادمان ندادند که یک رابطه خوب و سالم، ساختنی است. رابطه را باید ساخت.

ازدواج میکنند، ۶ ماه نمیکِشد طلاق. قربانِ شکل ماه تو برم؛ با آزمون و خطا نمیشود رفت داخل رابطه و مدام هم شکست پشت شکست، آخر هم قید داشتن یک رابطه سالم و خوب را بزنید و تصمیم بگیرید تا آخر عمر، تک و تنها بمانید. هیچ رابطه ­ای برای شما معجزه نمیکند. چیزی که میتواند یک معجزه را در یک رابطه خلق کند، خودتان هستید، نه فرد دیگر یا رابطه دیگر.

دکتر منوچهر خادمی

اگر تمایل داشتید مطالب مرتبط زیر را هم مطالعه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *