تو، چراغ خود برافروز

دانلود صوت تو، چراغ خود برافروز

چرا خیلی از ما برای هر کاری که میخواهیم انجام دهیم، برای هر انتخاب و تصمیمی که میخواهیم بگیریم؛ دنبال متقاعد کردن دیگران هستیم و مدام در حال تلاش هستیم که رضایت و موافقت دیگران را بدست آوریم؟ و اگر هم در این راه نتوانستیم تأیید و تحسین دیگران را بدست آوریم، آنگاه مسیر حرکت خود را در زندگی تغییر داده و مطابق با رأی و نظر اطرافیان که به ما دیکته و تحمیل میکنند، سمت و سوی زندگی خود را عوض میکنیم. حال، سوال اینجاست که آیا این تلاش ما برای جلب نظر موافق دیگران الزامی است؟ و اگر مسیر زندگی خود را با توجه به رفتار و گفتار اطرافیان تغییر دادیم، چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد؟

دکتر منوچهر خادمی در این فایل صوتی آموزشی، بر این مطلب مهم تأکید دارند که هدف ما از زیستن در این دنیا، رسیدن به مرحله فردیت اصیل است؛ یعنی به این مرحله برسیم و باور کنیم که به اندازه سهم خودمان در جهان، مفید هستیم، به اندازه سهم خودمان در جهان، مؤثر هستیم، به اندازه سهم خودمان در جهان میتوانیم تغییر و تحول ایجاد کنیم، و در نهایت اینکه به اندازه سهم خودمان میتوانیم چراغی نو در جهان برافروزیم. دکتر خادمی معتقدند که ما برای رسیدن به مرحله فردیت اصیل؛ باید رسالت حقیقی خودمان را در زندگی پیدا کنیم که اینکار تنها با دست گذاشتن روی نقاط تفاوت و تمایز وجود ما حاصل میشود.

دکتر خادمی بر این باور هستند که اکثر ما متأسفانه تمام استعدادها، قابلیتها، تواناییها، آرزوها و رویاهای خودمان را پیش پای نظرات، انتقادات و نگاه اطرافیان، ذبح کرده و در واقع؛ رسالت حقیقی و فردیت اصیل ما، قربانی راضی نگه داشتن اطرافیان و قانع کردن دیگران میشود و اینجاست که ما از اصالت زندگی خودمان، منحرف شده و بجای آنکه چراغی دیگر در جهان درون و برون خودمان برافروزیم، به مرحله بی رقمی و بی حالی در زندگی میرسیم و دچار خستگی جان میشویم، خستگی ناشی از اینکه مدام در تلاشی نافرجام هستیم که اطرافیان را برای انجام تمامی کارهای زندگی خودمان، راضی نگه داریم و قانع کنیم و البته که این راه، پایانی ندارد.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *