در رابطه، چگونه کنترل میشویم؟

دانلود صوت در رابطه، چگونه کنترل میشویم؟

ما انسانها؛ در رابطه متولد میشویم، در رابطه رشد میکنیم، در رابطه درد و رنج می بینیم، در رابطه بالغ میشویم و در رابطه می میریم. ما با طیف گسترده ای از انسانها در رابطه هستیم؛ رابطه با اعضای خانواده و اقوام و آشنایان، رابطه با همکلاسی و استاد دانشگاه، رابطه با همکار و رئیس محل کار، رابطه با دوستان، رابطه عاطفی و عاشقانه با شریک عاطفی و همسر و پارتنر خودمان و … اما آنچه که در این میان مهم است؛ مسئله کنترل روابط است یعنی وقتی با دیگری در زندگی وارد رابطه میشویم آیا کنترل میکنیم یا کنترل میشویم؟ دکتر منوچهر خادمی در این فایل صوتی آموزشی؛ از این مسئله صحبت میکند که چگونه و چطور در روابط خودمان با دیگران و اطرافیان، کنترل میشویم و آنها ما را کنترل میکنند.

دکتر خادمی از چند نوع تیپ آدم صحبت میکنند که با مدل برخورد و نوع تعامل خودشان با ما، دست به کنترل ما میزنند و ما را وارد جریان کنترل شدگی میکنند که البته این اقدام آنها در جهت کنترل کردن ما، اکثراً ناخودآگاه بوده و به صورت پنهان در روان ما انجام میشود. ما با دانستن مدل رفتاری افراد کنترل گر، به راحتی میفهمیم که طرف مقابل ما چگونه با رفتار و گفتار خودش، ما را از مسیر اصیل زندگی خودمان منحرف میکند و به نحوی با کنترل خام و ناسالم، ما را هدایت میکند به مسیری که خودش میخواهد، نه مسیری که ما باید در زندگی آن را طی کنیم. البته اینکه در مقابل این افراد کنترل گر، چه رفتاری از خود بروز دهیم و چگونه با آنها در روابط خودمان، تعامل و برخورد داشته باشیم؛ بحث بسیار مفصل و عمیقی میخواهد که دکتر خادمی در دوره های آموزشی مربوط به “۱۲ تله زندگی” ، “شخصیت شناسی تحلیلی” و “سفر زندگی” به آن پرداخته است.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

8 دیدگاه

  1. آسمان خراش!!!!!!! گفت:

    سلااااااااااااام….. دکتررررررررجووووووون خیلی مااااااااهی!!!!!:)))))))
    من تله ی استحقاق داشتم! تو ارتباطات و روابط عاطفی زیادی ارضا شده بودم! همیشه گفته بودم یه رابطه ی عاطفی میخوام که دیگه ۱۰۰% ارضا نشم که واسم تکراری شده و رابطه ای میخوام که ۱۰۰۰% ارضام بکنه بعد هیچ عقل و منطقیم تو اون رابطه نباشه و طرفم انقد عاشقم باشه که رد داده باشه :))))))) کلا خوش اشتها بودم! عقلم ندارم راحتم ههههههههه گفته بودم فقط با همچین ادمی تکپر میشم! پارتنرم بعده ۵ سال راضیم کرد بخاطر اینکه ۵ سال واسم همه کار کرده یبارم من یکار واسش بکنم و یمدت قطع ارتباطات افراطی کنم با همه، که فقط خودش داشته باشتم… وقتی بهت مراجعه کردم کلا حالم خراب شده بود… حتی میخواستم برگردم به زندگی قبلیم حالم خوب شه، هیچ هدفی برام نمونده بود بهش نرسیده باشم!!!!!! بازم حالم خراب میشد هیچ امیدیم نداشتم
    الان خیلی همه چی عوض شده!!!!! حالم مثل قدیما پرررفکته!!!!! ازون لیست اهدافی که نوشتیم به همشون رسیدم تو همین ۵ ماه!!!! درحالیکه اهداف ۳ ساله بودن! ۶ تاش مونده ازون ۲۷ تا !!!!!! سال بعد ترکیه ام برا مدلینگ!!!! :))))))) سال بعدشم تهرانم برا شغل سخنرانیم و شهرت!!!!! میام میبینمتون! یوهاهاها :))))) حرفتم درست بود، یبار گفتی به هرچی بخوام صددرصد به هر قیمتی شده میرسم و همیشه زیادی ارضا میشم و ازون یکی ور میوفتم و تیپ شخصیتیمه!!!! راجع نقطه ضعفام اینحرفو قبول نداشتم! / من یه مشکلی داشتم که نگفته بودم!!! دعوام نکنین که چرا نگفته بودم!!!! :)))))) من از نظر مالی خیلی پایینم! تا حالا ندیدم یکی از خودم پایینتر باشه! همه جام منو با بچه مایه دار اشتبا میگرفتن!!!!!!!!!! تنها چیزی که اعتماد بنفسمو خیلی کم میکرد همین قضیه بود که به روی مبارکمم نمیاوردم :)))))) همین گوشی ای که دستمه و خیلی لوازمم هدیه ی حسین بودن… بابام میتونس خوردو خوراکمونو تامین کنه که بعضی وقتا تو همینشم میموند!!!!! الان خودمم هنگم که چطور این مسیرو اومدم نقطه ضعفامم اذیتم نکرد :)))))
    موفق باشییییییییییید همگی… خیلی مااااااااااهی :*

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض احترام
      دکتر خادمی واقعا خوشحال شدند که پیام شما را دیدند. ایشان گفتند یقینا با شخصیتی که شما دارید حتما مشکل مالی و اقتصادی را هم در آینده ای نزیک حل خواهید کرد و از پس آن بر خواهید آمد.
      سپاس از اینکه با حوصله پیامی به این ارزشمندی در سایت قرار دادید.
      (مدیریت سایت)

  2. آسمان خراش!!!!!!! گفت:

    از بین همشون فقط همونیکه میاااااااااااتتتتت کل نیازای ادمو برطرف میکنه خیلی هیجاااااااانی و عاشقانس هههههههه اصلا پسریکه اینجوری عاشق نباشه علاقش بخوره تو سر عمش :)))))) خودمم درگیر اینمدل کنترل شدگی بودم!!! (هنوزم همچین رابطه هایی و ادمایی میتونن خرم کنن فقط!)!

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض احترام.
      بله همینطور است که میفرمایید. تشکر که تجربه خودتان را با ما در میان گذاشتید.
      (مدیریت سایت)

  3. مهدی نبوی نیک گفت:

    درود و احترام آقای دکتر خادمی عزیز
    آرامش فعلی ام رو مدیون همین سخنرانی ها و مشاوره های طلایی شمام.
    سپاس بیکران

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض احترام. خدا را شکر که آموزش ها مفید بوده است. سپاس بیکران از همراهی شما بزرگوار (مدیریت سایت)

  4. مینا امجد گفت:

    سلام راهنمایی های شما عالی و اثرگذار هست ممنون از توجه شما

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض ادب. از نظر لطفتان بسیار سپاسگزاریم (مدیریت سایت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *