یک بار نه بگو و راحت شو

دانلود صوت یک بار نه بگو و راحت شو

چه چیزی در ذهن شما میگذرد وقتی نمیتوانید براحتی به درخواست طرف مقابل که هیچ علاقه و میلی به انجام درخواست او ندارید؛ «نه» بگوئید؟ همیشه شنیدیم و گفتند که «نه» گفتن؛ جسارت و شهامت و شجاعت خاصی میخواهد و در واقع، یک هنر است اما خیلی از ما از این هنر «نه» گفتن، برخوردار نیستیم.

چرا فکر میکنیم که اگر به درخواست طرف مقابل؛ «نه» بگوئیم او ناراحت می شود؟ یا اینکه او از دست ما عصبانی می شود؟ یا اینکه او دیگر ما را دوست نخواهد داشت؟ یا اینکه فکر میکنیم جواب «نه» گفتن ما نوعی بی ادبی تلقی می شود؟ یا اینکه فکر میکنیم اگر به درخواست طرف مقابل؛ پاسخ منفی بدهیم احساس گناه سراغ ما می آید پس بهتر است درخواست او را انجام دهیم تا رضایت خاطر بدست بیاوریم؟

دکتر منوچهر خادمی؛ در این فایل صوتی به شما می گوید که چه مسائلی در ذهن شما میگذرد که مجبور می شوید تن به انجام درخواست طرف مقابل خودتان بدهید علی رغم اینکه آن درخواست، نه در حد و توان شماست و نه مطابق با میل و رغبت شما و نه متناسب با دانش و تخصص شما و نه هماهنگ با اوقات زندگی شما. البته ایشان راه حلی نیز ارائه می دهند که چگونه ما از احساس گناه و فشار درونی ناشی از پاسخ منفی دادن به درخواست طرف مقابل، رها شویم. همچنین دکتر خادمی به ما می گوید که در صورت وجود چه چیزهایی ما میتوانیم به درخواست طرف مقابل، پاسخ مثبت بدهیم.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *