خودشیفته را بشناسیم

دانلود صوت خودشیفته را بشناسیم

برای همه ما پیش آمده که اطراف خودمان، افرادی را می بینیم که احساس میکنیم آنها خودشیفته هستند یا خودشیفتگی دارند، اما سوال اینجاست که آیا واقعا این افراد، خودشیفته هستند یا اینکه ما اشتباه فکر میکنیم که آنها خودشیفتگی دارند؟ شاید در واقع، این ما هستیم که شخصیتی خودشیفته داریم و گمان میبریم که دیگران نیز مانند ما خودشیفته هستند.

دکتر منوچهر خادمی در این فایل صوتی آموزشی؛ برای ما از ویژگیهای افراد خودشیفته صحبت میکند و اینکه این افراد در رفتار و گفتار خودشان، چگونه خود را نشان میدهند و ما چطور میتوانیم خودشیفتگی افراد خودشیفته را بدرستی تشخیص بدهیم. دکتر خادمی بر این مطلب تاکید دارند که محور عملکرد افراد خودشیفته، انتقاد کردن هست. یعنی فرد خودشیفته سعی میکند که از طریق انتقاد به ما نزدیک شود و با دیگران وارد رابطه گردد. او با ابزار انتقاد در تلاش است در هر جمعی که هست، حکمرانی کند و جمع را اولا متوجه خودش کرده و سپس آن جمع را در دست خودش بگیرد.

دکتر خادمی معتقد است که افراد خودشیفته از ماسک خوب نمایی استفاده نموده و برای همین سعی میکنند که با دیگران صمیمی نشوند چون میترسند که صمیمیت موجب شود تا نقاط ضعف و عیب و ایرادشان آشکار و عیان گردد و به همین دلیل، افراد خودشیفته همیشه تنها هستند. دکتر خادمی به ما میگوید که افراد خودشیفته از میان ۱۲ تله زندگی در تله استحقاق قرار دارند و یا اینکه از میان سه واکنش ما (تسلیم، فرار و حمله) نسبت به تله زندگیمون، مدام از واکنش حمله استفاده میکنند و دست پیش را میگیرند تا پس نیفتند.

دکتر خادمی به ما هشدار میدهند که مواظب رابطه خودمان با افراد خودشیفته باشیم چون ارتباط با آنها موجب فعال شدن تله های زندگی ما خواهد شد و در واقع، فرد خودشیفته وجود ما را مین گذاری و تله گذاری میکند و یکی یا چندتا از ۱۲ تله زندگی مانند تله بی ارزشی یا تله شکست یا تله اطاعت یا تله آسیب پذیری یا تله طرد اجتماعی یا تله حس گناه و تله های دیگر را در روح و روان و جان ما ایجاد و فعال میکند. دکتر خادمی پس از بیان ویژگیهای متعدد دیگر افراد خودشیفته از ما میخواهند که تفاوت میان خودشیفتگی و خودارزشی را درک کنیم و اینطور نباشیم که از ترس مبتلا شدن به خودشیفتگی، بیفتیم در تله بی ارزشی و از چاله درآمده به چاه بیفتیم.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

2 دیدگاه

  1. آسمان خراش!!!!!!! گفت:

    این ویسو قبول ندارم! ولی اهنگشو میخوام همین که میخونه او او ای ای ای ای

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض ادب. البته اختلاف نظر ممکنه پیش بیاد. موسیقی که خواستید از طریق ادمین کانال تلگرام تقدیم خواهد شد. (مدیریت سایت خانه معنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *