اگر زن نبود؛ زمین خدا همیشه سرد بود

دانلود صوت اگر زن نبود؛ زمین خدا همیشه سرد بود

برخی زنان بنابر یکسری دلایل و شرایط، به اجبار و اضطرار به سمتی سوق داده شدند که نقاب مرد بودن و ماسک مردانگی به چهره جان و روان خودشان زدند و از گوهر زنانگی و حقیقت زن بودن و زیبایی زنانه خودشان فاصله گرفتند و از سوی دیگر، برخی مردان با وجه زنانه خودشان آشنا نشده و آشتی نکردند و با جنبه لطیف و بااحساس خود بیگانه و غریبه شدند. نتیجه آنکه زنان تبدیل به مرد شدند و زنانگی خودشان را خاموش و فراموش کردند یا سرکوب و انکار و از سوی دیگر، مردان هم بیشتر به سویی رفتند تا بیشتر نرینگی کنند تا مردانگی و از مرد بودن فقط به نر بودن اکتفا کنند.

در این فایل صوتی آموزشی سعی کردم پرسش هایی را در باب معنای زنانگی مطرح کنم تا بلکه بهانه ای شود برای رسیدن به شفای زنانگی در وجود هر یک از ما، چه مرد باشیم و چه زن. یادمان باشد تک تک ما در وجود خودمان، هم مردانگی داریم هم زنانگی و تک جنسیتی و تک هویتی نیستیم بلکه هم مرد هستیم هم زن، هم زن هستیم هم مرد. اگر مرد هستیم جدا از مرد بودن و مردانه داشتن و مردانگی کردن؛ زنانگی هم داریم که در روانشناسی تحلیلی به آن میگویند آنیما (آنیما یعنی وجه زنانه روان مردانه). اگر زن هستیم جدا از زن بودن و زنانه داشتن و زنانگی کردن؛ مردانگی هم داریم که در روانشناسی تحلیلی به آن میگویند آنیموس (آنیموس یعنی وجه مردانه روان زنانه).

چه میشود که یک زن، مجبور میشود خود را فقط محدود و محصور کند به زیستن آنیموس خودش و تنها به تجربه ای مردانه از خود در زندگی چسبیده است یا بسنده میکند و سمت و سوی زن بودن خودش نمیرود تا هم زنانگی خودش را شفا دهد و هم مردانگی مردان را. چه میشود که یک زن، مسیر عاطفی خودش را گُم میکند و از سفر عاشقی خود جا میماند. چه میشود که یک زن، تمام نازهای خودش و تمام نیازهای خودش را در رابطه عاطفی فراموش میکند. چه میشود که یک زن، توسط شریک عاطفی خودش به گوشه رابطه عاطفی و حاشیه زندگی مشترک خود پرت میشود و همه خواسته ها و انتظارات خودش را خاموش و دفن میکند. چه میشود که یک زن، لطافت و ظرافت زنانه خودش را زندگی نمیکند و احساسات و عواطف زنانه خودش را لمس نمیکند و در جهتی روانه میشود که سرد و تلخ و خشک و خشن از جنس مردان شود.

زن؛ سایه نوازش و آرامش خداست بر سر و سرّ ما، زن؛ مظهر لطف و قهر خداست در زندگی ما، زن؛ آیینه جمال و جلال خداست در جان ما، زن؛ روح پذیرش روح پرورش روح پیدایش و روح آفرینش است، زن؛ جنسیت نیست بلکه روح حمایت و حیات است،زن؛ تجلی معنا و شفا و بقا و گرمای جان انسان و جهان است و اگر زن نبود زمین خدا همیشه سرد بود بی روح بود بی نور بود و بیمار بود. با این وجود، چرا زن امروز دچار بی ارزشی و بی اعتمادی و محرومیت عاطفی میشود و مدام در روابط عاطفی با شریک عاطفی خود، شکست عشقی و زخم عاطفی را تجربه میکند و دچار ترس از تنهایی، رهاشدگی، طردشدگی، طلاق عاطفی، خیانت عاطفی و خیانت جنسی میشود و با حجم زیادی از درد و رنج زنانگی در زندگی خودش به جایی میرسد که برای همیشه با وابستگی و چسبندگی به مردانگی خودش یا دیگران زیست میکند. واقعا زن بودن به چه معناست


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

7 دیدگاه

  1. Sanaz fallah گفت:

    درود
    چطور میشه تو این دنیایی که همه می‌خوان فقط به دستت بیارن و بعدش دیگه جذابیتی براشون نداری میزارن میرن به مردی اصن اعتماد کرد؟
    به نظرم دختری اگه باهوش باشه آزادی خودشو زی سلطه محدودیت یه مرد به فنا نمیده*
    من خودم به عنوان یه دختر عاشق قدرتم و حاضر نیسم تحت سلطه و مالکیت قرار بگیرم

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض احترام
      این مساله با داشتن مهارتهای ارتباطی و مهمتر از آن خودشناسی حل میشود. در این صورت شما توانایی این را دارید که این سنخ آقایان را تشخیص بدهید و در دام آنها نیفتید. بله همانطور که فرمودید نباید آزادی شخصی – فردی خویش را تحت سلطه چنین مردانی قرار بدهید و آن را فدا و فنا کنید. مرد سالم نه تنها آزادی شما را نمیگیرد بلکه کمک میکند تا شما رشد کنید چنانچه شما هم میتوانید چنین کمکی به او بکنید.

  2. hadi گفت:

    زن و مرد به وجود یکدیگر نیاز دارند و در کنار هم ارامش میگیرند اما نیاز مرد به زندگی مشترک بیشتر است بدلیل اختلاف چرخه تولید سلول جنسی . شیوه تربیت و شرایط کاری میتواند زن لطیف را به هیولای غیرقابل تحمل تبدیل کند. مردانی که فاقد تعهد حضانت و تامین زن و زندگی هستند از تربیت درست بی بهره اند و زندگی پرتنش خواهند داشت.

  3. ارغوان گفت:

    سلام
    بسیار عالی و لذت بخش
    زنانگی معنا بخش زندگی است.
    نکته ی جالب تحلیل شما این بود که تنها دلایل فردی مطرح نشد و به عوامل بیرونی و فرهنگی که موجب تسخیر زنان توسط آنیموس می شود هم اشاره شد.
    ممنون می شوم که بفرمایید، آیا روان شناسی تحلیلی راهکارهایی را توصیه می کند تا آدمی بتواند با سطوح عالی آنیما و آنیموس درون خود ارتباط برقرار کند تا به یک تعادل و هماهنگی کامل برسد. در این زمینه به چه منابعی می توانم مراجعه کنم؟

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض احترام
      بله منابع بسیار زیادی چه از نظر کمی و چه کیفی وجود دارد. اگر علاقه مند به مطالعه هستید میتوانید به آثار یونگین ها و بعد خودِ آثار یونگ مراجعه بفرمایید. برای تهیه آثار یونگین ها به سایت بنیاد فرهنگ زندگی و برای آثار شخص کارل یونگ به انتشارات جامی مراجعه بفرمایید. ابتدا از آثار پیروان یونگ استفاده بفرمایید بعد خود یونگ.
      همچنین اگر علاقه مند به استفاده از آثار آموزشی صوتی هستید میتوانید به آثاری که ما تولید کرده ایم از جمله دوره شخصیت شناسی زنان و سفر زندگی مراجعه بفرمایید. آثار دیگر را از سایت بنیاد فرهنگ زندگی تهیه بفرمایید.

      “پشتیبانی محتوایی سایت”

  4. سید مجتبی خوش نظر گفت:

    آقای خادمی، حقیقتا لذت میبرم محتوای شما رو مطالعه میکنم. ممنونم ازتون.

    • خانه معنا گفت:

      سلام و عرض احترام
      خیلی لطف دارید جناب آقای خوش نظر بزرگوار. تشکر که نظرتان را با بنده در میان گذاشتید.
      “خادمی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *