تو ؛ بخشی از آهنگ و آینده جهانی

دانلود صوت تو بخشی از آهنگ و آینده جهانی

آیا شده تا بحال در زندگی احساس بیهودگی و بی هدفی داشته باشید و حس کنید که بدون هیچ مبدأ و مقصدی به این جهان، پرتاب شده اید و از این پرتاب شدگی وجودی و سرگردانی روحی رنج میبرید؟ آیا شده وقتی به درون خودتان که نگاه میکنید مدام چهره های دیگران را ببینید اما از دیدن چهره اصیل خودتان ناتوان هستید؟ آیا شده فقط به دلیل جلب توجه دیگران و بدست آوردن تایید آنان، نقاب مهرطلبی به چهره جان خودتان زده باشید؟ آیا شده انگیزه و امید برای برنامه ریزی و هدف گزاری آینده خودتان نداشته باشید؟ آیا نقشه راه زندگی شما را اطرافیان با نظرات و قضاوت های خودشان ترسیم میکنند؟ آیا زندگی را به سبک شخصی خودتان تجربه کرده اید یا اجازه دادید دیگران به شما بگویند که چطور زندگی را تجربه کنید؟

دکتر منوچهر خادمی در این صوت آموزشی؛ این مطلب را میگویند که آیا از نظر تو؛ آینده همان تکرار زندگی گذشته توست؟ تو باید بتوانی رسالت زندگی خودت را پیدا کنی، رسالتی که تو برای انجام آن به دنیا آمدی. کسی که غرق در گذشته باشد؛ به عالم بی خیالی و رهایی وارد میشود و دیگر برای آینده خود، تصمیم نمیگیرد و کاری انجام نمیدهد. این فرد که مدام خود را در آینه گذشته زندگی می بیند، معتقد به تقدیر و سرنوشت خواهد شد. زبان حال این فرد آن است که هرچه در زندگی من پیش آمد، خوش آمد. اما این را بدان، سرنوشت تو را خودت با سرشتی که برای خودت رقم زدی و میزنی، تعیین میشود. دکتر خادمی بر این مطلب تأکید بسیار دارند که جایگاه تو در جهان، جایگاه منحصربفردی است هم برای تو و هم برای جهان، تو بخشی از آینده جهان و بخشی از آهنگ کلی جهان هستی. تو باید ریتم زندگی خودت را پیدا کنی و مطابق با آن برای خودت و برای جهان بنوازی. تو باید خودت را در این حد ببینی که میتوانی آهنگ زندگی خودت را بنوازی و نباید اجازه بدی دیگران برای تو آهنگ زندگی را بنوازند. تو باید بدانی که نه تنها میتوانی آینده زندگی خودت را رقم بزنی؛ بلکه آینده جهان را نیز رقم خواهی زد.

دکتر خادمی در ادامه این فایل صوتی آموزشی، تمرینی را مطرح میکنند که با انجام آن میتوانیم سرشت و سرنوشت زندگی خودمان را در دست بگیریم و چهره اصیل خودمان را به نحو عمیق کشف کنیم. آن تمرین این است که فرض کنید مردها ۷۰ سال و زن ها ۷۵ سال عمر میکنند. اگر مرد هستید سن الان خودت را از ۷۰ کم کن و اگر زن هستید سن الان خودت را از ۷۵ کم کن. هر عددی که بدست آمد را در ۳۶۵ ضرب کنید، عدد حاصل؛ تعداد روزهای باقی مانده عمر شماست. هر روز که میگذرد، یک رقم و عدد از این روزهای باقی مانده عمر شما کم میشود. این روزها و لحظه ها را چطور و چگونه میگذرانید؟ آیا با کم شدن این عدد، روزی به روزهای از دست رفته زندگیتان اضافه می شود؟ آیا با کم شدن این عدد، روزی به روزهای خوب زندگیتان اضافه می شود؟

از نظر دکتر منوچهر خادمی؛ در زمان بودن، یکی از عمیق ترین ویژگی های اگزیستانس وجود انسان است. بر ما واجب و ضروری است که نسبت اصیل خودمان را با زمان زندگیمان، تعیین کنیم. وجود انسان، نسبت اصیلی دارد با زمان هستی و شما باید این نسبت را کامل و عمیق، درک کنید. وجود شما در ظرف زمان قرار دارد، ظرفی که لحظه به لحظه و آن به آن در حال کم شدن و اتمام است. آیا با کم شدن ظرف زمان؛ به اصالت وجود شما، چیزی اضافه میشود یا نه؟ آیا با پشت سرگذاشتن و سپری کردن روزهای زندگی، عمقی بر وجود شما اضافه میشود یا نه؟ مدتهاست که بسیاری از نیمه های زندگی ما، تمام شده و تاریخ ادامه آن؛ منقضی شده و ما باید به دنبال نیمه های دیگر زندگی خودمان باشیم. برای خیلی از ما لازم هست که وارد سفر جدید و سفر دیگری از زندگی خودمان بشویم تا رسالت و فردیت اصیل خودمان را پیدا کنیم.


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم،

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *