در جستجوی x-man

در ورزش بدنسازی – Bodybuilding –
بدن الگویی وجود دارد بنام x-man
این الگو مصداق عینی ندارد و صرفا یک ایده است.
بدنی که ترکیبی از بهترین قسمت‌های بدن قهرمانان بزرگ این رشته ورزشی است.

مثلا بازو و سرشانه آرنولد شوارتزنگر، سینه و پای رانی کولمن، ساق پا و زیر بغل دوریان یتس و… را باهم ترکیب میکنند و بدن ایده‌آل x-man را شکل میدهند.

بدنِ x-man هیچ کدام از نقاط ضعف بدنِ قهرمانان را ندارد و یک بدن کامل است. نکته اینجاست که این الگو هرگز وجود خارجی پیدا نمیکند و صرفا یک ایده است برای ارضای ذهن‌هایی که به دنبال کامل‌گرایی هستند و در آرزوی بدنی که هیچ‌گونه نقص و ضعفی نداشته باشد. آنها نمیدانند هر بدنی هر چقدر هم عالی باشد اما همچنان دارای نقاط ضعف و نقصی است که نمیشود برای آن کاری کرد و در مسابقات منجر به نمره منفی خواهد شد.
این واقعیت است.

اما عده بسیاری عمر خویش را صرف بدست آوردن x-man میکنند! در ازدواج، در فرزندآوری، در تحصیلات، در سبک زندگی، در ثروت و… اینان در جستجوی تکه‌های عالی از زندگی دیگران هستند بدون نواقص آن!

مثلا همسری میخواهند همچون همسر دیگری اما سبک زندگی آنها را نمیخواهند. پول، مال و مکنت دیگری را میخواهند اما ریسک‌ها و خطرهای او را نمیخواهند. فرزند آن یکی را میخواهند اما حاضر به پذیرش رنج تربیت فرزند نیستند. راحتی کسب و کار میخواهند اما حاضر به یادگیری و آموزش مقدمات رسیدن به آن نیستند.

فلانی را میخواهند اما دماغش را نه. زندگی در شهر دیگری را میخواهند اما ترافیکش را نه. شهرت را میخواهند اما زیر ذره‌بین رفتن زندگی خصوصی‌شان را نه. مهاجرت را میخواهند اما غم غربت را نه. حیوان خانگی میخواهند اما رسیدگی و نظافت آن را نه. ازدواج میخواهند اما بی‌حوصلگی و اوقات تلخی شریک زندگی را نه.
اینان نمیدانند که انتخاب هر چیزی در زندگی همراه با عوارض و لواحق آن است.

شما ممکن است با امبر هرد – Amber Heard – ازدواج کنید اما او روی تخت خواب مدفوع کند!
البته تا زمانی که نمایش زندگی‌های اسلایسی و تکه‌های عالی از آن در فضای مجازی رواج دارد و ساده‌لوحانی که تصور میکنند این تکه و آن تکه، همه زندگیِ نمایش دهنده است نه بخشی از آن، در جستجوی x-man بودن ادامه خواهد داشت.

مشکل اینجاست که ما از هر چیزی، گُل آن را میخواهیم و توجهی به خار هماره همراه با آن گل نیستیم. مراقب باشید عمرتان را ناخودآگاه در جستجوی بیهوده x-man تلف نکنید. اگر به دنبال گلی هستید مراقب خار آن هم باشید. به این طریق پذیرای کامل وجود آن خواهید بود.

دیالوگی در فیلم The Equalizer میگوید:
وقتی برای بارش باران دعا میخوانی؛ باید با گل و‌ لجن بعد از آن کنار بیایی.

ضمنا هرگز این تصور – تصویر اشتباه را نداشته باشید که میتوانید خودتان را به یک x-man تبدیل کنید که اگر چنین قصدی داشته باشید، خود را نابود خواهید کرد.

” دکتر منوچهر خادمی “


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم.

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *