ما کمی خودشیفته ایم

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ پدر یا مادری هستیم که فرزندی میخواهیم تا فرمانبردار ما باشد و ما را سرافراز و خوشحال کند. فقط ما را !

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ شوهری هستیم که میخواهیم همسرمان تماما فرمانبردار و زیردست و خدمتکار ما باشد. او نباید چیزی برای خودش بخواهد.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ همسری هستیم که میخواهیم شوهرمان همچون یک ابر قهرمان با یک اسب سفید بیاید و ما را با خودش ببرد و به آرزوهایمان برساند.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ دانشگاه را پاسگاهی میدانیم که صرفا به درد پاس کردن واحدها میخورد و انتظار داریم بلافاصله بعد از خروج از پاسگاه، شغلی با حقوق ماهیانه چند میلیونی پیدا کنیم با ۸ ساعت کار روزانه.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ از یک راننده تاکسی که در سرما و گرما و در ترافیک و دود و شلوغی خیابانها میراند، توقع خوش خویی و خوش خلقی داشته باشیم.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ هر دولت و ملت و آیینی به جز خودمان را مظهر فساد و پلیدی میدانیم و خودمان را ظهور خیریت و صلح و صفا.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ برای هیچ کس و هیچ چیز، هیچ شأنیت و جایگاه مستقلی قائل نباشیم، مگر اینکه برای ما سود و منفعتی داشته باشند.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ بدون درک موقعیت دیگران در مرداب قضاوت های خودمان فرو رفته ایم و نقشِ قاضی القضات را بازی میکنیم.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ بجای اینکه همه چیز و همه کس را همانطور که هستند ببینیم، تمام تلاشمان را بکنیم تا آنها را به شکل و شمایلی که میخواهیم تغییر دهیم.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ جهان را فقط یک رنگ و یک شکل میخواهیم.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ خدا را فقط دهنده ای میدانیم که باید هرچه را میخواهیم به ما بدهد.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ با دردها و زخم های خودمان تجارت میکنیم و ترحم میخریم و با مهرطلبی سعی در جلب توجه دیگران و توقف در وضعیت کنونی خودمان داریم.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ حاضر نیستیم با فیلم، کتاب، سفر، آدم، سایت و … جدیدی روبرو شویم تا یک وقت نکند نگاه و منظر جدیدی را به رویمان باز کند. ما به کهنگی ها، عادت کرده ایم.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ کمی و فقط کمی به دانسته ها و شنیده ها و دیده هایمان شک نمیکنیم و سفت و سخت معتقدیم که همین است که هست و لاغیر.

ما کمی خودشیفته ایم اگر؛ معتقدیم که کمی خودشیفته نیستیم!

دکتر منوچهر خادمی

اگر تمایل داشتید مطالب مرتبط زیر را هم مطالعه کنید:


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم.

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *