آدم ها – بخش اول

آدم ها غالبا خیلی زود، جا میزنند. ما طاقت ادامه دادن در مسیری که نتیجه آنی ندارد را نداریم. اما باید متوجه باشیم در هر راهی که هستیم، دور گرفتن زمانبر خواهد بود.

آدم ها باید بدانند که همیشه برای بدست آوردنِ اولین موفقیت، پوستشان کنده میشود اما موفقیت های بعدی راحت تر بدست می آید.

آدم ها باید بدانند تا زمانی که مساله اصلی زندگی حال حاضرشان را پیدا نکنند و به دنبال حل کردن آن نباشند، مدام در یک دور باطل گیج میزنند و دنبال مسائلی میروند که نه به آنها ارتباطی دارد، نه مربوط به زمانِ اکنون آنهاست و نه راه حل آن را میتوانند پیدا کنند.

آدم ها باید درک کنند که هیچ رمز و راز و سرّی برای داشتن یک زندگی ایده آل وجود ندارد. به دست آوردن ایده آل را آموزش داده اند، پس باید آموزش دید و بعد آهسته آهسته اجرا کرد تا زندگی ایده آل شکل بگیرد.

آدم ها باید به این نکته برسند که زندگی ای، زندگی آنهاست که دلچسب باشد. اگر زندگی ای داریم که نچسب است پس آن زندگی برای ما نیست! ما داریم زندگی فرد دیگری را زیست میکنیم.

آدم ها به مرور و در طول زمان متوجه میشوند که راهِ مختص آنها چه راهی است. اما قبل از آن مدام به دیگران نگاه میکنند و با خودشان میگویند که من هم باید راه آن دیگری را بروم. (البته این یک امرِ طبیعی است و تقریبا برای همه پیش می آید)

آدم ها باید بدانند که زندگی از یک ساختار منطقیِ دو دو تا چهارتایی تبعیت نمیکند! ازدواج کنم تا خوشبخت بشوم، فارغ التحصیل بشوم تا کار پیدا کنم، بچه دار بشوم تا فرزندم عصای دستم بشود، دعا کنم تا اجابت بشود و … اینطور نیست! نباید عمری را به دنبال یک فرمول واضح و مشخصِ منطقی گشت، باید ابهامات زندگی را پذیرفت اما در عین حال از زندگی دست نشست و کناره گیری نکرد.

آدم ها باید درک کنند که نمیتوانند همه جزء به جزء زندگی شان را کنترل کنند و به همه چیز احاطه تام و تمام داشته باشند! ما فقط به بخش یا بخش هایی از زندگی دسترسی داریم نه همه آن.

آدم ها باید قبول کنند که موفقیت ها، خوشی ها و لذت هایشان را با همنوعانشان به اشتراک بگذارند تا هم بتوانند حال خوب بیشتری کسب کنند هم جهان جای بهتری برای زندگی همه بشود.

آدم ها باید به این نکته توجه کنند اگر دیدگاهی دارند که هیچ وقت تغییر نکرده و نمیکند و همچنین مشکلاتی دارند که مدام تکرار میشود، آن دیدگاه دلیل مشکل آنهاست پس لطفا به جای اینکه سرشان را به دلیل تکرار مداوم آن مشکل به دیوار بکوبند، به دنبال تغییر آن دیدگاه باشند.

دکتر منوچهر خادمی

اگر تمایل داشتید مطالب مرتبط زیر را هم مطالعه کنید:


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم.

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *