این ۳ را تغییر بدهیم

نگاهمان به خودمان را تغییر دهیم. هر نگاهی که تا به اکنون به خودمان داشته ایم را تغییر دهیم. به یک برداشت از خودمان نچسبیم. فهمی که ما از خودمان داریم اگر نگویم صددرصد اما بیشترِ آن محصول چیزهایی است که تا به حال به ما گفته اند که غالبا هم چیزهای خوبی نگفته اند متاسفانه! با یک نگاه، ۸۰ سال به تماشای خودمان ننشینیم.

باورهایمان را تغییر دهیم. به چه چیزی چه باوری داریم؟ باور به خدا، زندگی، خودتان، جهان، ثروت، معنویت، رابطه، دیگران و … را بررسی کنیم. وقتی میگوییم من باورم این است که فلان یا بهمان، یک لحظه تأمل کنیم آیا این باوری که داریم را از خودمان داریم یا از دیگران؟ آیا ما را محدود کرده است یا نه؟ اصلا به درد الانِ زندگیمان میخورد؟ نترسیم از اینکه باورهایمان را دستکاری کنیم.

رفتارمان را تغییر دهیم. امتحان کنیم، یک بار قاشق را با دست چپ بگیریم و چنگال را با دست راست. از خاطراتِ شیرینم از دوران ورزش حرفه ای، یکی این بود که در مسابقات با یکی از هم تیمی هایم کفش هایمان را تا به تا با هم عوض میکردیم و پا میکردیم! وقتی رفتار جدیدی را تجربه میکنیم متوجه میشویم که زندگی جا برای تجربه های جدید زیاد دارد، این ما هستیم که ۸۰ سال به رفتارهای تکراری میچسبیم.

این ۳ را تغییر بدهیم همه چیز به دنبال اینها تغییر میکنند.

” این یکی را تغییر ندهیم “

میل به تغییر را تغییر ندهیم. اگر درونمان میل و رغبتی هست که از تغییر استقبال میکند و با دگرگونی به وجد می آید و میانه خوبی با آن دارد، پس به آن احترام بگذاریم. به خاطر ترس ها و تردیدها، میل به تغییر را در درونمان خفه نکنیم. اجازه دهیم که این میل و اشتیاق، کار خودش را بکند.

دکتر منوچهر خادمی

اگر تمایل داشتید مطالب مرتبط زیر را هم مطالعه کنید:


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم.

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *