چــرا تغییر میکنیم؟

ما به چند دلیل تغییر میکنیم:

  1. مجبور میشویم. چون می ­بینیم که جهان اطرافمان در حال تغییر و تحول است و ما باید خودمان را تطبیق بدهیم و الا عقب میمانیم.
  2. به دلیل یا دلایل مختلف رنج میکشیم. این رنج ­ها آنقدر زیاد میشوند که دیگر طاقت فرسا میشوند و ما را به ستوه می ­آورند و ما بعد از دچار شدن به اضطراب، افسردگی، سردرد و… و مصرف کلی دارو بالاخره تصمیم میگیرم که ادامه دادن این وضع ممکن نیست و باید تغییر کنیم.
  3. دچار روزمرگی، ملال، دلمردگی و ناامیدی میشویم و آنقدر این مساله ادامه پیدا میکند که تصمیم میگریم اوضاع را تغییر بدهیم.
  4. بنا به دلایلی متوجه میشویم که توانایی و استعدادهایی داریم که تا تغییر نکنیم نمیتوانیم از آنها استفاده کنیم.

این دلایل یا دلایل دیگر، زمانی منجر به تغییر میشود و ما اقدام میکنیم برای تغییر که اصلا باور داشته باشیم که تغییر ممکن است! و الا هر چقدر هم اوضاع بهم بریزد و به ما فشار بیاورد باز هم ما تکانی به خودمان نمی­دهیم برای تغییر اوضاع! طبق آمار جهانی بیشتر مردم بلافاصله بعد از دچار شدن به یک سردرد از یک دارو استفاده میکنند، اما گاهی ۱۰ سال از دچار شدن به یک مشکل روحی و روانی میگذرد اما یک قدم هم برای بهبود بر نمی­دارند! زیرا آنها اعتقادی به ممکن بودن تغییر ندارند! اما شما اینجوری نباشید و باور داشته باشید که تغییر ممکن است.

دکتر منوچهر خادمی

اگر تمایل داشتید مطالب مرتبط زیر را هم مطالعه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *