چه کسانی ازدواج میکنند؟

کسانی (مردان و زنان) ازدواج میکنند که به ازدواج فکر میکنند. اگر به ازدواج فکر نمیکنید چطور انتظار دارید این اتفاق بیفتد!؟ اگر هم این اتفاق بیفتد به احتمال زیاد انتخاب مناسبی نبوده است. عده زیادی را دیده ام که وقتی از ایشان پرسیدم چی شد که ازدواج کردی؟ در جواب گفتند یهویی شد!

خب راستش اینها ازدواج موفق و مناسبی نداشتند. مدل ازدواج موفق، مدل یهویی نیست. باید درباره آن فکر کرد.

کسانی (مردان و زنان) ازدواج میکنند که به ازدواج اصرار دارند. کسانی که به هیچ نوع رابطه دیگری تن نمیدهند و فقط به قصد ازدواج وارد رابطه میشوند.

اگر جزء کسانی هستید که با شعارِ “حالا ببینیم چی میشهوارد رابطه میشوید، بدانید که پایان این نوع رابطه ها پیوند زناشویی نیست.

کسانی (مردان و زنان) ازدواج میکنند که وقتشان را در روابطی که به بن بست میرسد تلف نمیکنند. اگر طرف مقابل مدام با بازی های عاطفی و روانی رابطه را بهم میزند و رنج و تلخی پیش می آورد و تلاشی برای رشد و بلوغ عاطفی و روانی خودش نمیکند، وقت خودتان را برای او تلف نکنید. شما مسئولِ زندگی او نیستید.

فردی که رابطه پایدار میخواهد باید سهم خودش را برای پیشرفت و پیشبرد رابطه به رسمیت بشناسد نه اینکه مدام در رابطه مثل کودکان بازی کند.

کسانی (مردان و زنان) ازدواج میکنند که به رابطه های مرغ و خروسی علاقه ای ندارند! حتما مرغ و خروس را دیده اید که چطوری دانه میخورند. این دو پرنده نازنین مدام زمین را برای پیدا کردن دانه ای خوشمزه نوک میزنند. نوک نوک زدن، روش آنها برای پیدا کردن غذا است. کسانی که رابطه های مرغ و خروسی دارند همینطور هستند. یعنی مدام به رابطه های متعدد و متنوع نوک میزنند و طعم و مزه آنرا امتحان میکنند اما در آخر چیزی به دست نمی آورند.

رابطه های مرغ و خروسی به ازدواج منتج نمیشوند.

کسانی (مردان و زنان) ازدواج میکنند که بیش از هر فردی عاشق خودشان هستند. خودشان را دوست دارند و برای خودشان احترام قائل اند. به هر رابطه ای که در آن بی ارزش میشوند و آسیب می بینند وارد نمیشوند. البته خودشیفته نیستند اما باور به خودارزشی دارند.

کسانی (مردان و زنان) ازدواج میکنند که این باور اشتباه را ندارند که فقط یک نفر میتواند آنها را خوشبخت کند. فقط یک نفر نیمه گمشده آنهاست. آسمان دهان باز کرده و فقط یک نفر از آن بالا افتاده برای من!

این باور، مانعِ دیدن افراد مناسبِ دیگر برای ازدواج است.

کسانی (مردان و زنان) ازدواج میکنند که تصوری رمانتیک و هالیوود گونه از ازدواج نداشته باشند. کاملا درک کرده باشند که زندگی واقعی چگونه است و اسیر ذهنِ نویسنده ها و کارگردان ها نشده باشند.

دکتر منوچهر خادمی

اگر تمایل داشتید مطالب مرتبط زیر را هم مطالعه کنید:


اگر ایمیل خودتان را در خانه معنا ثبت کنید ما شما را از مقالات، صوت و ویدئوهای جدید آموزشی خانه معنا باخبر میکنیم.

فقط کافی است ایمیل خودتان را در فرم زیر وارد کنید، ما ایمیل بی محتوا و مزاحم ارسال نمیکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *